Motor by mal spoľahlivo pracovať bez prerušenia, vyvinúť dostatočný výkon, aby zabezpečil normálne dynamické (trakčné) vlastnosti vozidla, aby spotreboval palivo a olej v rámci stanovených noriem.
1. Pri pokuse o štartovanie sa motor neotáča
· Zlyhanie alebo zlomenie v dôsledku korózie terminálov batérie. Skontrolujte pripojenie káblov na batérii. Zabezpečte kábel a / alebo odstráňte koróziu.
· Batéria je mŕtva alebo chybná. Ak sú káblové pripojenia čisté a pevne pripevnené ku konektorom batérie, otočte kľúčom do polohy „On“ a zapnite stierače predného skla alebo stierače čelného skla. Ak sa nezapnú, batéria je vyčerpaná.
· Automatická prevodovka nie je úplne prepnutá do režimu parkovania (P) alebo neutrálu (N).
· Zapojenie zapínacieho obvodu je zlomené, odpojené alebo zle pripojené. Preskúmajte všetky elektrovodivá a jej spojenia s batériou, elektromagnetom štartéra a spínačom zapaľovania (na stĺpiku riadenia).
· Zariadenie štartéra sa upne do ozubeného venca zotrvačníka. Ak nie je prevodovka automatická, zadajte prevodovku do záberu a spustite motor manuálne. Čo najskôr odstráňte štartér a skontrolujte pastorok a zotrvačník.
· Štartovací elektromagnet je chybný.
· Motor štartéra je chybný.
· Spínač zapaľovania je chybný.
2. Motor sa otáča, ale nespustí sa
· Vyprázdnite palivovú nádrž.
· Batéria je vyčerpaná (motor sa otáča pomaly). Skontrolujte funkčnosť elektrických prvkov pomocou popisu v predchádzajúcom odseku.
· Zlyhanie alebo zlomenie v dôsledku korózie svoriek batérie (pozri predchádzajúci odsek).
· Palivo nevstupuje do karburátora alebo vstrekovačov paliva. Skontrolujte, či nie je palivový filter prekážkou a či palivové čerpadlo funguje správne. Uistite sa tiež, že odvzdušňovacie potrubia nádrže nie sú zablokované.
· Chybná vzduchová klapka.
· Vadné prvky ventilu. Skontrolujte kryt a rotor.
· Malé stlačenie vo valcoch. Spustite test.
· Voda v palive. Vyprázdnite nádrž a naplňte ho novým palivom.
· Cievka zapaľovania je chybná.
· Zapojenie zapínacieho obvodu je zlomené, odpojené alebo zle pripojené.
3. Štartér funguje, ale motor neotáča.
· Zabezpečte prevodový stupeň štartéra. Odstráňte štartér a skontrolujte ho.
· Opotrebované alebo zlomené ozubenie kolesa štartéra alebo zotrvačníka. Odstráňte kontrolný otvor a skontrolujte ho.
· Palivo nevstupuje do karburátora alebo vstrekovačov paliva. Skontrolujte palivový filter, potrubia a palivové čerpadlo.