Motor by mal spoľahlivo pracovať bez prerušenia, vyvinúť dostatočný výkon, aby zabezpečil normálne dynamické (trakčné) vlastnosti vozidla, aby spotreboval palivo a olej v rámci stanovených noriem.

motor

1. Pri pokuse o štartovanie sa motor neotáča
·         Zlyhanie alebo zlomenie v dôsledku korózie terminálov batérie. Skontrolujte pripojenie káblov na batérii. Zabezpečte kábel a / alebo odstráňte koróziu.
·         Batéria je mŕtva alebo chybná. Ak sú káblové pripojenia čisté a pevne pripevnené ku konektorom batérie, otočte kľúčom do polohy „On“ a zapnite stierače predného skla alebo stierače čelného skla. Ak sa nezapnú, batéria je vyčerpaná.
·         Automatická prevodovka nie je úplne prepnutá do režimu parkovania (P) alebo neutrálu (N).
·         Zapojenie zapínacieho obvodu je zlomené, odpojené alebo zle pripojené. Preskúmajte všetky elektrovodivá a jej spojenia s batériou, elektromagnetom štartéra a spínačom zapaľovania (na stĺpiku riadenia).
·         Zariadenie štartéra sa upne do ozubeného venca zotrvačníka. Ak nie je prevodovka automatická, zadajte prevodovku do záberu a spustite motor manuálne. Čo najskôr odstráňte štartér a skontrolujte pastorok a zotrvačník.
·         Štartovací elektromagnet je chybný.
·         Motor štartéra je chybný.
·         Spínač zapaľovania je chybný.

2. Motor sa otáča, ale nespustí sa
·         Vyprázdnite palivovú nádrž.
·         Batéria je vyčerpaná (motor sa otáča pomaly). Skontrolujte funkčnosť elektrických prvkov pomocou popisu v predchádzajúcom odseku.
·         Zlyhanie alebo zlomenie v dôsledku korózie svoriek batérie (pozri predchádzajúci odsek).
·         Palivo nevstupuje do karburátora alebo vstrekovačov paliva. Skontrolujte, či nie je palivový filter prekážkou a či palivové čerpadlo funguje správne. Uistite sa tiež, že odvzdušňovacie potrubia nádrže nie sú zablokované.
·         Chybná vzduchová klapka.
·         Vadné prvky ventilu. Skontrolujte kryt a rotor.
·         Malé stlačenie vo valcoch. Spustite test.
·         Voda v palive. Vyprázdnite nádrž a naplňte ho novým palivom.
·         Cievka zapaľovania je chybná.
·         Zapojenie zapínacieho obvodu je zlomené, odpojené alebo zle pripojené.

pohon

3. Štartér funguje, ale motor neotáča.
·         Zabezpečte prevodový stupeň štartéra. Odstráňte štartér a skontrolujte ho.
·          Opotrebované alebo zlomené ozubenie kolesa štartéra alebo zotrvačníka. Odstráňte kontrolný otvor a skontrolujte ho.
·          Palivo nevstupuje do karburátora alebo vstrekovačov paliva. Skontrolujte palivový filter, potrubia a palivové čerpadlo.